*/ fadder!

Har ni sett den reklamen, på 3, eller det kanske är på 5? hursomhelst, den om Kel, en liten flicka i Etiopien ? Det är iallafall en reklam om att bli fadder, vilket min pappas familj är. Tyvärr vet jag nt så mkt om han, mer än att han är typ 10 år och bor i brasilien eller något. Men, jag har faktiskt varit inne på sidan, http://www.barnfonden.se/ och kikat lite.
Ska prata med min mamma om det i morgon, vill ha ett eget fadderbarn, och hjälpa till liksom. Man betalar 200 kr i månaden, som går till barnet och dess familj. Man får en massa fakta om barnet, och man kan även brevväxla. Det finns folk som tillochmed har besökt sina fadderbarn. Vilket jag själv gärna hade velat göra någon gång.

Jag hade själv velat resa runt i världen, se olika kulturer, där dem har det svårt med pengar,  och hjälpa till, på nått vänster..  Tycker det är så hemskt, att man lägger ner så mkt pengar på kläder, smink, leksaker, ja allt möjligt, medans det finns människor på andra sidan jorden som inte ens har råd med mat. 200 kronor i månaden är ingenting för oss,
men för någon annan är det en hel förmögenhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0